søndag den 7. februar 2016

Lykken er ... at låne et zoomobjektiv og få en farlig gæst

Jeg elsker fuglene i min have. Ikke (så meget) måger, duer, krager, skader og råger men alle småfuglene. Gærdesmutte, rødkælk, mejser og musvitter OG så lige den der bande af gråspurve, der bor i vores klatrehortensia og under naboens tag. De kan godt være lidt dominerende og faktisk også ret skidende!






Pigeon-æbler til pynt på et fad bliver pludseligt et lille mellemmåltid for små spidse fuglenæb.














Rødkælk på betonfadet er fotograferet uden zoomobjektiv. Jeg synes det er sjovest MED!
Men i går eftermiddags var der HELT stille i haven. Ikke én lille sulten fugl på foderbrættet eller i mejsekoglerne. Ikke ét eneste pip!
Jeg undrede mig - indtil denne høg (af en art) landede i træet mellem naboens og vores hus. Man kan roligt sige at den drejede nakken af led, da den skiftevis med det ene øje, derefter det andet spejdede ned på jorden efter sin frokost.


Det er lykken at overveje om jeg selv skal investere i et zoomobjektiv:-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar