fredag den 22. april 2016

Lykken er ... saft og kraft

Lykken er, at der er godt gang i småplanterne i "børnehaven". Ærteblomsterne (Lathyrus Spencer - samme navn som vores kat) er nu så lange, at det er på tide at klippe stænglerne af efter de et til to første bladpar. På denne måde forgrener planten sig, og man får endnu flere skønne, velduftende blomster.

Her er stænglen klippet af, og på fotoet nedenunder kan man se på den plante, der peger til venstre, hvordan planten i løbet af en uges tid, er kommet med en "sidegren" nederst på planten.
Claus Dalby beskriver processen meget fint her.



Her er Zennia og Stolt Kavaler (Sonate Nice). 
Det er måske snart på tide at få dem over i større potter - avispotterne lugter faktisk heller ikke helt fantastisk godt?

Mine YNDLINGS-tomater i YNGLINGE-udgave. Favorita, cherrytomat. 
De skal også have mere plads nu.
Så blev det solskin, weekend og omplantningsvejr :-)

Nå for hulan, kun en halv pose priklemuld tilbage! Helt forberedt kan man ikke altid være. Så-og-prikle-muld, alm. pottemuld og lidt sand blev blandet og omplantningen blev sat i gang.

Der var pludselig mange planter og alt for få plastpotter til omplantning. Så jeg vover pelsen og planter nogle af Zennia'erne i bedet langs drivhuset, hvor jeg håber, der er lunt og dejligt og nattefrosten ikke kommer...

Sidste men ikke mindst - så er det lykken at tappe en flaske birkesaft. Hånden på hjertet; så synes jeg ikke, at det er en lækker drik. Den er lidt for fad til mine smagsløg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar