fredag den 25. november 2016

Lykken er ... at sige "velkommen frost"

Georginer eller Dahlia om man vil, sladrer med det samme, når frosten har sneget sig hen over græsset og op på georginernes bladspidser. Slaskede og brune blade. Kunne jeg huske alt det kunne huske, da jeg havde biologi i gymnasiet, kunne jeg komme med en forklaring på det, der sker i bladet. Nu ved jeg bare, at når det sker, skal jeg grave knoldene op, så de ikke også ødelægges af frosten. Så er det nemlig også tiden til at vinterstøvlerne skal frem. Især fordi de ligger på de hylder i vaskekælderen, som georginerne står på om vinteren! Det er da lykken at alt plads bliver udnyttet hele tiden. 

Regnorme har det med at smutte helt ind i mellem knoldene, og da jeg ikke er den helt store orme-udhiver (lidt prinsesse er man vel altid), så tænker jeg at så må de altså også selv om det!

Så er knoldene "høstet".  Nu mangler de bare at komme helt ind i huset. Der er malerpinde med knoldenes navne/farver/højde på i hver spand, så er jeg sikker på at få plantet dem de rigtige steder til næste år. Det er da lykken at gå i vinterhi :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar