søndag den 30. marts 2014

Lykken er - at vente på lavendlerne

 Jeg elsker min lavendelhæk langs den nye sti. Lavendlerne blev flyttet forrige år, så de er stadig lidt "sure" på mig, men i år tror jeg, de har tilgivet mig, og gi'r den max gro-gas. Jeg vil beholde lavendelhækken tæt og lav, derfor klipper jeg den ned hvert år omkring 1. april. Da mine planter var helt nye, var jeg noget nervøs, når jeg skulle klippe dem ned, men da jeg fandt ud af de kunne tåle ret meget, gik jeg over til at give dem en tur med hæksaksen :-)

"Klip lavendlerne når forsytiaen blomstrer"
 
Jeg plejer altid at lave nye planter af de afklippede træede grene, så er der altid lige en værtindegave klar i form af små lavendelbuske. Se her hvordan du nemt selv kan stiklingeformere dine lavendler.
 

Grå og kedelig lavendelhæk.

Total kedelig, nedklippet lavendelhæk, men vent og se om få uger er den lysegrøn og lækker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar