mandag den 31. marts 2014

Lykken er - kartofler fra egen... spand


Mine svigerforældre har lært mig det trick at sætte kartofler i spande, så man ikke behøver så meget køkkenhaveplads, og man kan snyde lidt og placere spandene i drivhuset, for på den måde at tyvstarte lidt :-) 

 

 
   Spandende har jeg hentet i vores Netto. De får afskårne blomster hjem i dem. 
 
 
Der skal lige bores lidt huller i bunden, så overskudsvand kan løbe ud, når spandende sættes ud under åben himmel i løbet af forsommeren.
 

 

EXQUISA, hedder kartoflerne - de er lidt slanke, nærmest-næsten som aspargeskartofler. Jeg er spændt på at smage dem, og se hvor stort udbytte de giver. De har ligget i nogle uger i vores kældervindueskarm. Ikke for varmt og ikke for mørkt. Spirerne er små, faste og fede :-)
 
 

Jeg har købt alm. plantesække, banket jorden løs, fyldt spanden halvt op med jord, lagt kartoflen i, fyldt resten af spanden op med jord.
  

 
 
   Vi nåede kun at sætte halvdelen af kartoflerne søndag, og drivhuset er allerede fyldt godt op.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar