søndag den 12. juni 2016

Lykken er ... at låne mellemringe til kameraet

Hvor er det skønt, at en kollega lige har et sæt mellemringe, der passer til mit kamera. Dem har jeg lånt, så jeg kan komme HELT tæt på min have. Altså dvs. at jeg kan tage makrofotos - der er meget at lære endnu, men det har været sjovt. Det skal ikke blæse særlig meget, og man skal have nogenlunde god balance (eller måske finde et stativ), for motivet bliver LYN-hurtigt uskarpt. Mon ikke jeg selv skal have et sæt - det er jo snart jul.....

Først en tur i drivhuset. Rosmarin og agurk.





  Herunder sporebaldrian - meget kunstnerisk foldet ud - og halvfræk som knop.



Herover er det lammeøre og herunder er det min lille-bitte timians smukke blomster.



De to fotos herunder er blomst og frøstand af en lidt træls ukrudt, der også lugter lidt træls, når man prøver at hive den op - roden har nemlig altid lyst til at blive i jorden. Men tæt på bliver den meget smuk.


Noget smukt, jeg dog ikke fandt i haven, hvor det blæste, men inde bagerst i køleskabet, i en bøtte med syrensaft... lilla-syrensaft-mug! Det er lykken at finde noget man ikke forventer!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar