mandag den 31. oktober 2016

Lykken er ... at finde nye farver i haven

Efter en tur til latinerkvarteret i Århus i efterårsferien, blev jeg inspireret til orange stearinlys i min hoveddørslanterne. Den faldt farvemæssigt lidt igennem, indtil kulden havde farvet naboens træ orange, og vi må vente med at få ovnbagt chilli-hokaido til jeg får fat i et "rigtigt" halloween-græskar.

Og kaprifolien, der i sommer havde rødlige blomster, kravler nu rundt på vores stakit med små giftige bær. Giftige men meget enkle og smukke.

Jeg har tidligere skrevet om det vilde persilleliv.... Til næste år kommer det til at gå helt bananas i pigstenskanten rundt om terrassen. Og nej! jeg luger ikke persillen væk (hvilket jeg stensikkert kommer til at fortryde, for de får faktisk nogle gevaldige rødder.....

'
Her har vi min smukke krukkeplante (som jeg ikke ved hvad hedder) i sine skønne efterårsfarver. Som hortensiaerne i min have er denne også grøn først på året, så begynder den blomstringen, som ganske rigtig er lyserød, og hen mod efterår bliver også bladene rosa. Det er samme plante man kan se øverst til højre på bloggen. Det er sgu da lykken at mange planter i én.

At vende tilbage til køkkenet, i daglig tale kontrolcentret, hvor duften af "verdens bedste brød" og synet af de sidste georginer hilser én velkommen, det er da lykken :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar