søndag den 4. september 2016

Lykken er ... at Lübeck ikke kun er julemarkeder

Nå for hulan, så er havefolket taget til Tyskland igen! Denne gang Lübeck. En efter-sommerferie-tur kun for forældrene i huset. Lübeck var en af Hansebyerne i Tyskland, så den er rigtig fin og passet godt på. Den er overkommelig i størrelse, kun 1½ km lang og 1 km bred. Fint udvalg af butikker, både kendte og små lokale og meget hyggelige. Berlingske har også været på tur, læs her de kulturelle detaljer, jeg har jo fokuseret på haverne og plante-islættet.

Herunder en lille "café-have" uden for den nedlagte St.Petri Kirche. Der skal ikke mere til end nogle baljer, jord og planter.


Først havde jeg bestemt ikke at gå rundt med et kamera hængende om halsen, men efter et par kik ind i de mange gange og gårde, kunne jeg ikke lade være. Jeg bliver nødt til at dele det med jer.




- Og hvem vil ikke gerne bo i Persillegade?  Bortset fra at turisterne stopper op og tager fotos hele tiden. De næste to foto er fra den lille gade. Jeg måtte vente et minuts tid før de forgående turister var færdig med at fotografere ;-)



En dag uden toiletbesøg er umulig, og fra nu af går jeg kun efter dem med pynt.


De gamle stræder i nærheden af Glockengiesserstrasse er fyldt med smukke dørpartier - med blomster og plantemotiver selvfølgelig.




Når jeg engang skal have en café, skal jeg jeg også have håndsyede skilte med skriften at idag er der hjemmebagt kage til kaffen.
Det er lykken at have noget at glæde sig til - især når man godt kan li' kaffe og kage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar